SPREADING MY WINGS

Kære venner og familie.

Som de fleste ved er jeg lige om lidt på vej ud. Jeg skal ud og opleve en ny verden, en ny kultur, en ny religion og en ny hverdag. Om præcis en uge skal jeg til USA, jeg skal være au pair hos en skøn familie på 5 - mor, far og 3 sønner. 

Men hvad skal jeg egentligt i USA?
Jeg skal på en masse eventyr men mest af alt skal jeg arbejde. Jeg skal bo hos en sød (håber jeg da) familie i Scarsdale, NY. Her skal jeg passe deres tre drenge på 7, 5 og 2. Jeg skal bl.a. sørge for at drengene får morgenmad og kommer i skole. Jeg skal arbejde side om side med drengenes mor, da hun går derhjemme. Når jeg ikke arbejder regner jeg med, at jeg skal ud og opleve New York.

Som en del af mit ophold skal jeg også have 75 timer i skole - her regner jeg med, at jeg tager et fag der hedder Travel Class. Her lærer man om en by og rejser derefter en weekend til denne by. Her er der blandt andet mulighed for at komme til Boston og Washington DC. Dette er jo en god mulighed for at opleve noget. 

Udover at opleve en ny kultur og et nyt land vil jeg også opleve en ny religion. Den familie jeg skal bo hos er jødisk. Ca. ligeså jødisk som de traditionskristne vi har her i DK. De går i Synagoge ca. 2 gange om året og fejrer dermed også den jødiske ‘jul’, Chanukka. Det er jeg meget spændt på at opleve. 

Hvad kommer der til at ske med bloggen?
Jeg har lavet denne blog for, at de, der kunne være interesseret, kan følge med i hvordan det er at være au pair. Bloggen er egentligt primært tilegnet familie og venner, da jeg ved, at nogle af jer gerne vil høre om mine oplevelser, og da det kan være meget svært at nå ud til jer alle. Men udover over dette er det også til hvem end, der kunne tænke sig at blive au pair - en slags inspirationskilde. 
Lige nu er mine forventninger for den her blog, at jeg uploader 1 indlæg hver eller hver anden uge - alt efter hvor meget tid jeg har og hvor meget der er at fortælle.. Indlæggene kommer til at blive en blanding af hvad jeg har oplevet i USA, hvad jeg har lært af kulturen og hvad det vil sige at være au pair. Der kommer ikke rigtigt til at være nogle indlæg med drengene eller familien i det hele taget, da de ikke vil have deres liv på internettet. Men jeg kommer jo også til at få lidt fritid hvor jeg så håber på at opleve en masse!

Jeg håber I har lyst til at følge med i mit eventyr, når jeg tager ‘over there’ og bliver ægte amerikaner! Jeg glæder mig i hvertfald rigtig meget til at komme til USA igen!

Vi ses inden så længe

Kommentarer