THE FIRST WEEK

Jeg har nu været i USA i en uge og alt er bare så meget anderledes!

Inden jeg tog til USA var der jo lige nogle farvelkrammere der skulle deles ud. Dette gjorde hele weekenden inden; Mortensaften/farvelmiddag for hele familien fredag, farvelfest for mine tætteste venner lørdag og den sidste nadver søndag aften. Mine forældre havde været så søde at lave karbonader og grønærter til mig (mmmmh dansk mad). Derefter mødte Cathrine, Anine og Lærke os alle sammen på Aalborg station, hvor jeg startede min rejse. Og lad mig bare sige det som det er; jeg hulkede.



Jeg startede ud med at være på noget der hedder Au Pair Academy i Newark på et hotel der hedder DoubleTree by Hilton. Så det var det rene luksus at bo på Hilton hotel. På Academy bliver man vækket kl 6 om morgenen (jeg var ikke tilfreds), og så er der ellers undervisning hele dagen. Mandag var der ingen undervisning fordi det var dagen hvor alle ankom. Så jeg tog i centeret med nogle piger fra Brasilien og hyggede mig der.

Tirsdag aften var der en NYC tour med tour guide. Det var virkeligt sjovt og til sidst fik vi lov til at gå rundt på Times Square i en times tid. Det var virkeligt hyggeligt og jeg fik nogle rigtig gode veninder på Academy - nogle af dem bor endda i nærheden af mig!
 





Maden på hotellet var yderst lækkert (seriøst, de bedste Scrambled Eggs jeg nogensinde har fået) og onsdag lavede de Thanksgiving til os til frokost, så vi alle kunne prøve at smage det inden den rigtige Thanksgiving i morgen! Jeg glæder mig til det.

Jeg ankom hos familien i Scarsdale i torsdags og har egentligt bare prøvet at passe ind. Det har været rimeligt svært og jeg har haft en del hjemve. Flere gange har jeg været tæt på at købe en billet hjem. Men i går mødte jeg med min area director (sådan en har alle de områder der har au pairs, det er hende, der sørger for, at alle har det godt), hun hedder Birgitte og kommer fra Danmark, så det var rigtig rart at snakke dansk med en der ikke var på FaceTime eller Skype. Hun forstod mig godt og gav mig e-mails på en masse piger som hun synes jeg skulle skrive til, det har jeg så gjort og nu har jeg et travlt skema det næste stykke tid! Det skal nok blive et godt år det her.

Jeg er også allerede skrevet op til en Travel Class. Turen går til Boston i Sct. Patrick's day weekenden. Iiiih det glæder jeg mig til.

Det har virkeligt været rart med så meget støtte hjemmefra. Jeg savner alle derhjemme og ved at de også savne mig. Specielt den her nus.


Hav det godt indtil næste gang!

Kommentarer