CRAZY, CRAZY ADVENTURE

Lige om lidt har jeg været i USA i 1 måned. Jeg har været hos familien i Scarsdale i 3 uger. Og jeg har 11 måneder tilbage. Tiden går både sygt hurtigt og sygt langsomt. Dagene føles lange, men når så det er fredag, slår tanken, at den uge gik hurtigt. Det er en underlig følelse.

Der er sket meget siden sidst. Rigtig meget. Jeg har haft travl og samtidig har jeg haft dage hvor jeg bare er blevet hjemme for at sove eller se Grey's Anatomy (JA NETFLIX ER FANTASTISK HEROVRE).

Jeg har sørget for, at jeg har en masse at lave. I mine pauser midt på dagen sørger jeg for at slappe af, hvis ikke jeg tager et smut i fitness. Det er også i mine pauser, jeg har chancen for at snakke med dem i Danmark, for så passer det jo med at klokken er 18 og de sidder og spiser aftensmad. Om aftenen kan jeg godt lide at komme ud. Jeg er sammen med nogle af mine nye venner, der kommer fra stort set hele verden. Vi tager ud og spise, shoppe eller bare hygge. Her i den sidste uge har jeg været sammen med en pige fra Tjekkiet to gange, hvor vi har været ude og se på alle de sindssyge julelys amerikanerne sætter op. Det er fuldstændig sindssygt!

 


Første søndag i advent var jeg i New York City med en pige fra Brasilien. Vi fik set både Bryant Park og Rockefeller Center. Det her land er jo fyldt med kæmpe juletræer! Danmark kan ikke nå dem til sokkeholderne! Der er så flot rundt omkring! Og i går begyndte det at sne, så nu er der bare endnu mere flot! Der er nok en 5-10 centimeter sne rundt omkring og jeg har fået at vide, at det er nok til, at skolerne holder snefri.. Så kan man da bare lige tænke tilbage på alle de gange man er gået igennem sne til knæerne for at komme i skole. USA er virkeligt beskyttende med den slags. Der skal ingenting til, før de lukker skolerne og vejene.. Men sådan er det vel.
Anden søndag i advent tilbragte jeg også dagen i New York City, denne gang med en flok danskere. Vi gik egentligt bare - 14.4 km (!!) fik vi gået. Vi gik bare og snakkede og det var bare så hyggeligt. Det er virkeligt rart at møde nogle, der går igennem det præcist samme som man selv gør, de samme kulturforandringer, det samme arbejde, det samme sprog. Jeg nyder at være sammen med dem!

Som man nok kan forstå bruger jeg mine fridage i New York City. Det gør jeg fordi jeg ikke føler, at jeg kan "tillade" mig at ligge i sengen dagen lang, og det har jeg egentligt heller ikke lyst til. Når jeg har fri, vil jeg gerne ud, og her er den store by en god mulighed. Jeg har stadig en masse, jeg skal have set af New York City! Det tager jo sin tid, og heldigvis har jeg et år!!

De næste par uger bliver travle. Hanukkah starter nu her på tirsdag, og varer så i 8 dage. Huset bliver nærmest fyldt af mennesker hver dag. Det glæder jeg mig faktisk til. Til jul skal jeg til West Virginia for at besøge min veninde Natascha, så der skal julehygges! Så den næste update skal nok blive sjov og oplevelsesfuld!

Indtil næste gang <3


Kommentarer